Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с уреда за температурата на охлаждащата течност на двигателя

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем с уреда за температурата на охлаждащата течност на двигателя

    Колеги помагайте, на таблото уреда ми показва прекалено високи стойности, все от рода на 110 и нагоре, а на диагностика колата реялно не дига повече от 92. Смених датчика, цялото табло и прокарах нов кабел от датчика до куплунга на таблото а проблема си остава. На моменти се оправи и си задържи 90 но това е рядко.
    Алфа Ромео 155 1.7ТС, 93г. EX
    Алфа Ромео 166 2.0ТС, 99г. EX
    Алфа Ромео 156 1.9JTD16v, 04г.

  • #2
    а перката/ите включват ли се. Ако се включва проблема може да е в термостата- да е заседнал на малкия кръг. Има ли антифриз в разширителния съд - над минимума. И последен вариант самия уред да се е скапал и стрелката да показва каквото си иска.
    Има и други възможности ама виж първо тия.
    sigpic
    Живота е компот и всеки се бори за слива във него.
    АЛФА РОМЕО 156 1,9 JTD предишна
    АЛФА РОМЕО 166 2,4 JTD сегашна 150p.s. 2003г

    Comment


    • #3
      Колега, написал съм подробно. Колата на диагностига си показва нормално, на 92 пуска 1-ва степен перка а уреда показва над 120. Относно уреда написал съм че съм подменил таблото (километраж, обортомер, уред за температура и гориво). Охладителна течност си има в нормите.
      Алфа Ромео 155 1.7ТС, 93г. EX
      Алфа Ромео 166 2.0ТС, 99г. EX
      Алфа Ромео 156 1.9JTD16v, 04г.

      Comment


      • #4
        след като на диагностика показва точно а уреда невярно, има само една възможност самия уред. Това че си го сменил не е гаранция за изправен уред. А може и някоя връзка в самия уред или към таблото да е заминала и да променя съпротивлението на уреда.
        Разкачи този от таблото и закачи друг външен уред за проба.
        sigpic
        Живота е компот и всеки се бори за слива във него.
        АЛФА РОМЕО 156 1,9 JTD предишна
        АЛФА РОМЕО 166 2,4 JTD сегашна 150p.s. 2003г

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от milenmilan Покажи съобщение
          Колега, написал съм подробно. Колата на диагностига си показва нормално, на 92 пуска 1-ва степен перка а уреда показва над 120. Относно уреда написал съм че съм подменил таблото (километраж, обортомер, уред за температура и гориво). Охладителна течност си има в нормите.
          Датчикът представлява 2 отделни термосъпротивления в един корпус. Посредством едното (пинове 2 и 3) ECU - то мери температурата. Другото (между пин 1 и шаси) служи за индикацията. Тъй-че това, че ECU то мери вярно а индикацията на таблото грешно не означава, че проблемът не е в датчика. Въпреки, че е сменян.

          При първа възможност ще измеря стойността на съпротивлението за индикацията при работната температура и ще ти я кажа за съпоставка.
          Last edited by ecotronic; d.m.y г., 21:26.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            При прегряване до такива градуси не би ли трябвало да светне червената лампичка на таблото? Също ми е интересно дали записва някаква грешка ако тази температура е реална и се е записала и от ЕКУ.

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
              Датчикът представлява 2 отделни термосъпротивления в един корпус. Посредством едното (пинове 2 и 3) ECU - то мери температурата. Другото (между пин 1 и шаси) служи за индикацията. Тъй-че това, че ECU то мери вярно а индикацията на таблото грешно не означава, че проблемът не е в датчика. Въпреки, че е сменян.

              При първа възможност ще измеря стойността на съпротивлението за индикацията при работната температура и ще ти я кажа за съпоставка.
              Датчиците и двата ги проверих като стойност за сравнение от аутодата, и бяха в нормите но при 20°, дали вече при 90 градуса не дават разлика в Ω-вече не зная.
              П.П. Дали е възможно грешната информация да отива към таблото от липса на, не добра връзка с маса.

              Първоначално публикувано от Doomguy Покажи съобщение
              При прегряване до такива градуси не би ли трябвало да светне червената лампичка на таблото? Също ми е интересно дали записва някаква грешка ако тази температура е реална и се е записала и от ЕКУ.
              До ЕКУ-то до сега не е достигнала информация по-голяма от 94°. А що се отнася до таблото, до колкото знам то не се следи от екуто(може и да греша).
              Алфа Ромео 155 1.7ТС, 93г. EX
              Алфа Ромео 166 2.0ТС, 99г. EX
              Алфа Ромео 156 1.9JTD16v, 04г.

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от milenmilan Покажи съобщение
                Датчиците и двата ги проверих като стойност за сравнение от аутодата, и бяха в нормите но при 20°, дали вече при 90 градуса не дават разлика в Ω-вече не зная.
                П.П. Дали е възможно грешната информация да отива към таблото от липса на, не добра връзка с маса.


                До ЕКУ-то до сега не е достигнала информация по-голяма от 94°. А що се отнася до таблото, до колкото знам то не се следи от екуто(може и да греша).
                На повечето такива индикатори на температура отклонението на стрелката е пропорционално на протичащия през системата ток. Т.е - обратно пропорционално на съпротивлението на датчика.
                Ако и тук е така, следва, ако има лоша връзка по веригата да показва по-ниска от реалната температура.
                Можеш да откачиш пин 1 на датчика (той трябва да е за индикацията на таблото). В този момент би трябвало стрелката да отиде на 0. При допиране на проводника до корпус, следва стрелката да се отклони на максимум.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #9
                  Днес измерих стойностите на съпротивленията на датчика.

                  1 - Датчика за индикатора на таблото (между пин 1 и шаси):

                  студен двигател (26 гр.):

                  2,5 килоома; напрежение спрямо шаси: 6,5 V


                  загрял двигател (90 гр. отчетени по стрелката):

                  195 ома; напрежение спрямо шаси: 1,85 V


                  2 - Датчика за ECU-то (между пинове 2 и 3):


                  студен двигател (26 гр.):


                  2,18 килоома


                  загрял двигател (90 гр. отчетени по стрелката):

                  234 ома
                  Last edited by ecotronic; d.m.y г., 19:37.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #10
                    Колега дефакто как разрешихте проблема тъй като аз имам абсолютно същият......

                    Comment


                    • #11
                      Колеги и аз имам същия проблем от 1 месец и не мога да го оправя.Вчера един приятел с 147-ца ми каза че и при него се е повил.Значи когато карам в града или на магистралата с климатик започва да дига градусите и стига до 120.Оставям я да работи и отварям казанчето за антифриза и всичко си е наред няма пара няма нищо.Гася колата както показва 120 градуса давам пак на контакт и уреда ми показва 90.

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от Serjanta Покажи съобщение
                        Колеги и аз имам същия проблем от 1 месец и не мога да го оправя.Вчера един приятел с 147-ца ми каза че и при него се е повил.Значи когато карам в града или на магистралата с климатик започва да дига градусите и стига до 120.Оставям я да работи и отварям казанчето за антифриза и всичко си е наред няма пара няма нищо.Гася колата както показва 120 градуса давам пак на контакт и уреда ми показва 90.
                        Добре е да направиш диагностика, преди всичко. А именно - да се види, каква температура регистрира ECU - то, когато температурата според стрелката е над 90.
                        Освен това трябва да се тестват двете степени на вентилатора.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #13
                          Ами преди да сменя датчика направих диагностика.Двете степени си сработват няма проблем.Температурата се покачваше както на уреда ми така и на лаптопа и затова смених датчика.След смяната пак така уреда си дига 120 и не съм пускал нова диагностика.

                          Comment


                          • #14
                            Добре е да се повтори диагностиката за да се изясни това, дали реално температурата е висока или стрелката лъже.

                            Ако реалната температура е висока, следва преди всичко да се търси причината - недобре отварящ термостат, въздух в системата, дала фира водна помпа............или нещо по-сериозно.

                            Има ли загуба на охладителна течност?


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #15
                              Значи когато карам в града или на магистралата с климатик започва да дига градусите и стига до 120.Оставям я да работи и отварям казанчето за антифриза и всичко си е наред няма пара няма нищо.Гася колата както показва 120 градуса давам пак на контакт и уреда ми показва 90.Антифриза не дига повече от 92 градуса.

                              ---------- Post added at 11:01 ---------- Previous post was at 10:57 ----------

                              Реално температурата не се вдига повече от 92 градуса но стрелката на уреда стига до 120 че и повече се е покачвала.И като я загася и дам пак контакт си покзва 90

                              Comment

                              Working...
                              X